گواهینامه حلال – شرایط اخذ و نحوه استعلام گواهی حلال

گواهینامه نشان حلال

حلال به غذاهایی گفته می‌شود که در دین اسلام مصرف آنها مجاز است. نشان حلال همچنین تحت قالب گواهینامه ای است که برای محصولات غذایی که به صورت حلال آماده و تولید می گردند صادر شده و نشان حلال بر روی این محصولات نیز درج می گردد. این نام برگرفته از معنی غذای حلال است که در دین اسلام آمده است و اولین بار محصولات غذایی حلال در کشور مالزی بوجود آمده است.

در چند سال اخیر این علامت تجاری غذایی بصورت یک علامت جهانی از طرف کشورهای اسلامی در دنیا معرفی شده‌است به‌طوریکه در کشورهای غیر اسلامی نیز از استقبال خوبی برخوردار شده است.

محتوا در بخش گواهینامه ها

ایزو ۲۲۰۰۰ (استاندارد ایزو سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی)

گواهینامه ISO 22000

استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰ بر مبنای استانداردهای ISO 9001 و HACCP نگاشته شده است ولی بکارگیری و همگون سازی کلیه استانداردهای مرتبط با صنایع غذایی موجب توجه ویژه به این استاندارد جهانی گردیده است.
برای نگارش استاندارد بین المللی ایزو ۲۲۰۰۰ زمان زیادی صرف گردیده است لذا این استاندارد تمامی مراحل مرتبط با صنعت خوراک را از مزرعه تا میز غذا را شامل می گردد و شامل تمامی نسخه های پیشین و استاندارد های قبلی مرتبط با صنایع غذایی می باشد. لذا می توان گفت کامل ترین و جامع ترین استاندارد ایزو که به شرکت های مرتبط با صنایع غذایی توصیه می گردد برای اخذ آن اقدام کنند، استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰ ( استاندارد مدیریت ایمنی مواد غذایی ) می باشد.

محتوا در بخش گواهینامه ها

ایزو ۱۰۰۰۲ (استاندارد ایزو رسیدگی به شکایات مشتری)

گواهینامه ISO 10002

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ درمورد توجه به شکایات مشتریان بوده و شکایات مشتریان رامنابع اطلاعاتی مفید و رایگانی میداند که در صورت فراهم شدن امکان بروز این اطلاعات و مطرح کردن شکایات، مشتریان اطلاعاتشان را براحتی در اختیار سازمان قرار میدهند. استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ بیان میکند، مدیریت صحیح شکایات مشتریان علاوه بر اینکه مسبب کسب اطلاع ازمشکلات سازمان است، همچنین باعث ایجاد وفاداری و پایبندی مشتریان و در نهایت رضایتمندی آنها نیز میشود. مشتریان اگر بدانند که طرح نارضایتیشان مورد توجه قرارگرفته و پس از پیگیری رفع مشکل، از بروز مجدد مشکل جلوگیری شده و گامی در جهت بهبود عملکرد سازمان برداشته شده ، مشتری وفادار سازمان خواهند شد.

محتوا در بخش گواهینامه ها

ایزو ۱۰۰۰۴ (استاندارد ایزو رضایتمندی مشتری)

گواهینامه ISO 10004

ایزو ۱۰۰۰۴ استانداردی بین المللی برای دستیابی به رضایت مشتریان از خدمات و تولیدات سازمان ها و شرکت ها تدوین و طراحی گردیده است و به کارگیری این استاندارد از طریق طبقه بندی نیازهای مشتریان، باعث حرکت شرکت به سمت مشتری مداری و رضایت مشتریان می گردد.

محتوا در بخش گواهینامه ها

ایزو TS 16949 (استاندارد ایزو مدیریت کیفیت صنعت خودروسازی)

گواهینامه ISO TS 16949

استاندارد ISO/TS 16949 استاندارد مدیریت کیفیت ویژه صنایع مرتبط با خودروسازی می باشد. در استاندارد ایزو TS 16949 ، کلیه الزامات برای سیستم مدیریت کیفیت در طراحی ، توسعه ، تولید ، نصب و ارائه خدمات مرتبط با صنعت خودرو تدوین شده است. به بیان ساده تر خودروسازان و شرکت های قطعه ساز زیرمجموعه و همکار آن ها با اجرای استاندارد ایزو TS 16949 ثابت می کنند که مدیریت کیفیت محصولات و خدمات در کلیه مراحل مورد توجه قرار گرفته است.

محتوا در بخش گواهینامه ها

گواهینامه HSE (سیستم مدیریت ایمنی، سلامت و محیط زیست)

گواهینامه HSE

استاندارد HSE که مخفف سه کلمه سلامت، ایمنی و محیط زیست می باشد تضمین کننده ایمنی و محیط زیست به صورت همزمان می باشد به عبارت دیگر شرکت هایی که دو استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ و استاندارد OHSAS18001 را اجرایی نمایند موفق به دریافت HSE-MS خواهند شد. استاندارد HSE نظام واحدی است که صنایع برای یکپارچه کردن و رسیدن به دید منطقی و فراگیر در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای مدیریت این بخش پیشنهاد نمودند. که به دلیل پیوستگی و در هم تنیدگی این مقوله‌ها نظامی واحد به نام استاندارد HSE-MS تشکیل شد. در برخی صنایع “کنترل کیفیت” نیز به این مجموعه اضافه گردید به عبارتی ساده تر استاندارد HSE روندی مدیریتی برای پوشش دادن نقاط ضعف ایمنی و بهداشتی یک مجموعه صنعتی خواهد بود.

محتوا در بخش گواهینامه ها

گواهینامه IMS (سیستم مدیریت یکپارچه IMS شامل ISO 9001 , ISO 14001 , ISO 45001)

گواهینامه IMS

سیستم مدیریت یکپارچه IMS شامل سه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 ، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS 18001 و سیستم مدیریت محیط زیست ISO 14001 می باشد.سیستم مدیریت یکپارچه یعنی اینکه چند سیستم مدیریت در یک سازمان را کنارهم بگذاریم و با هم کنترل و مدیریت کنیم.در سیستم مدیریت یکپارچه IMS استاندارد ایزو ۹۰۰۱ پذیرش یک دیدگاه فرایندی رادرهنگام ایجاد، بکارگیری و بهبود اثربخشی نظام مدیریت کیفیت به منظور افزایش رضایت مشتری از طریق برآورده کردن خواسته های مشتری ترغیب می نماید. در استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ استاندارد مدیریت زیست محیطی به این منظور تهیه شده اند که عناصر یک نظام مدیریت، محیطی کارا را برای سازمان فراهم نمایند تا بتوانند با سایر الزمات مدیریت، یکپارچه شوند و سازمان ها را در دستیابی به اهداف زیست محیطی و اقتصادی یاری نمایند و در استاندارد OHSAS 18001 ایجاد نظام مدیریت ایمنی وبهداشت حرفه ای به منظور حذف یا به حداقل رساندن ریسک های ایمنی و بهداشت حرفه ای برای کارکنان و سایر طرف های ذینفع که ممکن است در معرض این ریسک ها قرار گیرند.

محتوا در بخش گواهینامه ها

OHSAS 18001 (استاندارد ایزو مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای)

استاندارد OHSAS-18001

استاندارد OHSAS 18001 را استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی هم می نامند، استانداردی که در آن الزاماتی را برای سازمانها ارائه می کند که می خواهند ایمنی کارکنانشان را بالاترین حد ممکن نگهدارند.این استاندارد از نظر متن و الزامات به استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ ورژن ۲۰۰۴ بسیار شبیه است و بجای الزامات محیط زیستی الزامات ایمنی و بهداشت شغلی آورده شده است.

استاندارد ۱۸۰۰۱ توسط سازمان بین المللی ایزو تدوین نشده است و به همین سبب نباید از عبارت ایزو در کنار آن استفاده کرد، این استاندارد را OHSAS 18001 می نامند (مخفف Occupational Health and safety Assessment series به معنی سری ارزیابی ایمنی و بهداشت حرفه ای).

محتوا در بخش گواهینامه ها

ایزو ۱۴۰۰۱ (استاندارد ایزو مدیریت محیط زیست و پیرامونی)

ایزو 14001

استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ (گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱) استانداری است که با راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های خود به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از آسیب‌زدن به محیط‌زیست‌پیرامونی جلوگیری کرده یا آن‌ها را به حداقل برسانند.

محتوا در بخش گواهینامه ها

ایزو ۹۰۰۱ (استاندارد ایزو مدیریت کیفیت تولیدات و خدمات)

ایزو 9001

ایزو ۹۰۰۱ استانداردی جامع و عمومی برای تمامی شرکت ها ، سازمان ها و مراکزی است که به موضوع کیفیت توجه دارند. شرکت ها و مراکزی که موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ISO 9001 می گردند به مشتریان خود اعلام می دارند که یک سیستم مدیریت کیفیت موثر در آن شرکت فعال است.
استاندارد ISO 9001 بدین منظور تدوین شده است تا سازمان ها را از هر نوع و در هر اندازه ای که باشند در استقرار و اجرای مؤثر سیستم مدیریت کیفیت یاری دهند.

محتوا در بخش گواهینامه ها
telegram

با ما تماس بگیرید...023-33444813 / 023-33444814