ایزو ۲۹۹۹۰ (استاندارد ایزو مدیریت کیفیت آموزش)

همین حالا می توانید نسبت به درخواست گواهینامه بین المللی ایزو ISO 29990 اقدام کنید.

اخذ ایزو

مزایای دریافت گواهینامه ایزو ISO 29990

  • ارائه خدمات با کیفیت آموزشی به مشتریان
  • جهانی شدن و ایجاد مزیت رقابتی در بازار
  • دریافت گواهینامه بین المللی معتبر با کد رجیستر
  • ایجاد احساس اطمینان خاطر در مشتریان
  • افزایش سطح کیفیت خدمات آموزشی
  • ایجاد و بهبود یک سیستم مدیریت کارا

کشورهای صادر کننده گواهینامه

آشنایی با استاندارد بین المللی ایزو ISO 29990

ISO 29990 چیست؟

ISO 29990 یک استاندارد مدیریت کیفیت برای ارائه دهندگان خدمات آموزشی است. ISO 29990 یک مدل یکپارچه برای دستیابی به کیفیت و اجرای حرفه ای عملیات آموزشی فراهم می کند.

در سال های اخیر، شرکت ها در سراسر جهان اهمیت دانش مشترک را به عنوان کلید موفقیت به رسمیت شناخته اند. در حال حاضر بسیاری از موسسات آموزش غیر رسمی به عنوان یک سرویس غیر تجاری مهم در نظر گرفته می شوند لذا اهمیت استانداردی نظیر ایزو ۲۹۹۹۰ بیش از پیش آشکار می شود.

در بازار رقابتی امروز، شرکت ها به طور فزاینده خواستار آن هستند که کارکنان به طور مداوم آموزش دیده باشند. برای دستیابی به این امر، تقاضا و رشد برنامه های آموزشی غیر رسمی و برنامه های آموزشی دهندگان خدمات یادگیری و آموزشی به صورت پراکنده افزایش یافته است.

ایزو ۲۹۹۹۰ یک سیستم مدیریت خدمات استاندارد بین المللی برای آموزش غیر رسمی است که با هدف بهبود کیفیت خدمات آموزش غیر رسمی استفاده می شود. کنترل کیفیت آموزش و در نتیجه بهبود آن نیز یک مزیت مهم برای سازمان هایی است که آموزش کارکنان خود را ادامه می دهند.

ایزو ۲۹۹۹۰ دستورالعمل هایی را ارائه می دهد که یک سازمان برای اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت نظیر مدیریت منابع سازمان، امور مالی و مدیریت ریسک و … به آن نیاز دارد.

این استاندارد بین المللی از اصطلاح “خدمات یادگیری” به جای “آموزش” استفاده می کند تا تمرکز بر یادگیرنده و نتایج فرآیند را تقویت کند و تاکید بر طیف گسترده ای از گزینه های موجود برای ارائه خدمات یادگیری نماید.

ایزو ۲۹۹۹۰ برای چه سازمان هایی کاربرد دارد؟

ISO 29990 مربوط به مؤسسات آموزشی غیر رسمی است به عنوان مثال هر گونه آموزش سازماندهی شده با هدف مخاطب خاص، که بخشی از نظام آموزش رسمی نیست را شامل می شود. در این دسته مراکزی مانند موسسات زبان خارجی، آموزشگاه های IT ، سایر موسسات آموزشی و آموزشگاه های مهارتی، کالج های خصوصی، دانشکده های هنرهای رزمی و غیره قرار می گیرند.

برنامه های آموزشی درون سازمانی نیز به عنوان آموزش غیر رسمی در نظر گرفته می شود. شرکت ها و سازمان ها برای آموزش درون سازمانی خود نیز می توانند به جای گواهینامه ایزو ۱۵۱۸۹ گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰ را دریافت کنند.


مزایای اخذ گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰

مزایای صدور گواهینامه ISO 29990 بسیار زیاد است. با استفاده از الزامات این استاندارد، کیفیت آموزش و پرورش به طور سیستماتیک بهبود می یابد، شفافیت در خدمات آموزشی ایجاد می شود، قابلیت رقابت در خدمات به مشتریان افزایش می یابد، نیازهای کارآموزان نقش مهمی را در ارزیابی خدمات به دست می آورند، فرایندهای یادگیری سازمانی توسط ایجاد نظارت مستمر پدید می آید ، به اجرای موفق آموزش و پرورش در سازمان کمک می کند و در نتیجه یک مزیت رقابتی برای هر سازمانی که اقدام به دریافت گواهینامه ISO 29990 نموده است، ایجاد می کند.

استاندارد ISO 29990 از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • تعیین نیازهای آموزشی
  • طراحی خدمات آموزشی
  • ارائه خدمات یادگیری
  • نظارت بر تحویل خدمات یادگیری
  • ارزیابی انجام شده توسط ارائه دهندگان خدمات آموزشی
  • مدیریت ارائه دهنده خدمات یادگیری – عمومی
  • استراتژی و مدیریت کسب و کار
  • بررسی مدیریت
  • اقدامات پیشگیرانه و اقدامات اصلاحی
  • مدیریت مالی و مدیریت ریسک
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت ارتباط (داخلی / خارجی)
  • تخصیص منابع
  • ممیزی داخلی

نحوه دریافت گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰

برای دریافت گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰ معتبر و با کد رجیستر بین المللی تنها کافی است تا فرم درخواست صدور گواهینامه ایزو را تکمیل فرمایید. ایزوسیستم با تیمی مجرب از کارشناسان در کنار مراجع صدور بین المللی صدور گواهینامه ایزو شما را در اسرع وقت با بالاترین کیفیت انجام خواهد داد.

چرا به ISO 29990 نیاز داریم؟

بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات یادگیری برنامه‌های مشابهی را ارائه می‌دهند؛ با این حال همه مطالب ارائه شده مفید و کاربردی نیستند. با اخذ گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰، شفافیت و اعتبار برنامه‌های مختلف ارائه شده توسط بسیاری از ارائه‌دهندگان افزایش می‌یابد.

تفاوت ایزو ۲۹۹۰ با سایر استانداردها

تمرکز اصلی استاندارد ۲۹۹۹۰ به جای آموزش (Training) بر یادگیری (learning) است. این استاندارد هم در سازمان‌های آموزشی و هم برای واحد آموزش دیگر سازمان‌ها قابل پیاده‌سازی است. استانداردهای مشابه دیگر مانند ایزو ۱۰۰۱۵ صرفا برای واحد آموزش سازمان‌ها درنظرگرفته شده و استاندارد IWA2 برای سازمان‌هایی که فعالیت اصلی‌شان آموزش است کاربرد دارد.

برای آشنایی بیشتر با این استاندارد ۲۹۹۹۰ می‌توانید متن فارسی ایزو ۲۹۹۹۰ را مطالعه کنید.

اخذ استاندارد آموزشی ایزو ۲۹۹۹۰

برای اخذ گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰ باید چند مرحله را طی کنید:

    پیش‌حسابرسی

پیش‌حسابرسی یک مرحله اختیاری است. به این صورت که قبل از پیاده‌سازی ایزو ۲۹۹۹۰ یک ارزیابی داخلی انجام می‌دهید تا تعیین کنید که از قبل با کدام یک از الزامات استاندارد مطابقت داشته‌اید.

    حسابرسی

در این مرحله پس از دریافت و پیاده‌سازی مستندات، یک ممیزی خارجی صورت می‌گیرد که میزان انطباق با الزامات مشخص شود. الزام انجام ممیزی خارجی بسته به اهمیت و دقت حیطه کاری متفاوت است.

    صدور گواهی

پس از انجام مراحل بالا و دریافت تاییدیه گواهینامه استاندارد برای شما صادر می‌شود. این گواهی می‌تواند اثربخشی سیستم مدیریتی شما را اثبات کند.

    کنترل ممیزی‌ها

ممیزی‌ها در یک چارچوب استاندارد به صورت سالانه انجام می‌شود تا موثر بودن سیستم موجود را کنترل کنند و مطابقت سیستم شما با الزامات ISO 29990  بررسی شود.

    تمدید گواهینامه

پس از گذشت ۳ سال شما باید برای تمدید گواهی خود اقدام کنید. با این کار می توانید تعهد طولانی مدت خود به کیفیت را برای مشتریان به اثبات برسانید.

بخش‌های ایزو ۲۹۹۹۰

ایزو ۲۹۹۹۰ اولین استاندارد معتبر بین‌المللی است که با خدمات یادگیری برای آموزش و پرورش غیررسمی و همچنین ارائه‌دهندگان آموزش در تمامی ارگان‌ها سروکار دارد. این استاندارد به ۲ قسمت تقسیم می‌شود:

  • خدمات آموزشی شامل طراحی، ارائه و نظارت بر خدمات آموزشی
  • مدیریت در ارائه‌دهنده خدمات یادگیری برای برنامه‌ریزی تجاری، مدیریت ریسک و همچنین منابع انسانی

الزامات این استاندارد همچنین شفافیت را افزایش می‌دهد و یک جایگزین واحد با پشتوانه توافق بین‌المللی برای تنوع عظیم استانداردهای خدمات ملی و مدیریتی که اکنون در زمینه یادگیری غیررسمی وجود دارد، ارائه می‌دهد.

چرخه عمر ایزو ۲۹۹۹۰

ISO 29990 توسط کمیته فنی ISO/TC 232 (خدمات آموزشی برای آموزش و پرورش غیررسمی) تهیه شده است. این استاندارد را بر اساس ISO 21001:2018 و ISO 29993:2017 بازنگری کرده‌اند.

چرخه عمر ایزو 29990


هر گونه کپی برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!

سفارش فوری ایزو