ایزو ۱۰۰۰۲ (استاندارد ایزو رسیدگی به شکایات مشتری)

گواهینامه ISO 10002

همین حالا می توانید نسبت به درخواست گواهینامه بین المللی ایزو ۱۰۰۰۲ اقدام کنید.

مزایای دریافت گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۲

  • دستیابی به رضایت مشتریان از طریق آنالیز شکایات
  • ایجاد مزیت رقابتی در حفظ و توسعه مشتریان
  • دریافت گواهینامه بین المللی معتبر با کد رجیستر
  • ایجاد احساس اطمینان خاطر در مشتریان
  • ایجاد فروش بیشتر به دلیل تقویت برند
  • ایجاد یک محیط پویا، مشتری مدار و متعالی

کشورهای صادر کننده گواهینامه

آشنایی با استاندارد بین المللی ایزو ۱۰۰۰۲

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ چیست ؟

جهت اخذ ایزو ۱۰۰۰۲ ( دریافت ایزو ۱۰۰۰۲ – صدور ایزو ۱۰۰۰۲ ) ایزوسیستم آماده ارائه خدمات به شرکت ها و سازمان ها می باشد.

استاندارد ISO 10002 درمورد توجه به شکایات مشتریان بوده و شکایات مشتریان رامنابع اطلاعاتی مفید و رایگانی میداند که در صورت فراهم شدن امکان بروز این اطلاعات و مطرح کردن شکایات، مشتریان اطلاعاتشان را براحتی در اختیار سازمان قرار میدهند. استاندارد ISO 10002 بیان میکند، مدیریت صحیح شکایات مشتریان علاوه بر اینکه مسبب کسب اطلاع ازمشکلات سازمان است، همچنین باعث ایجاد وفاداری و پایبندی مشتریان و در نهایت رضایتمندی آنها نیز میشود. مشتریان اگر بدانند که طرح نارضایتیشان مورد توجه قرارگرفته و پس از پیگیری رفع مشکل، از بروز مجدد مشکل جلوگیری شده و گامی در جهت بهبود عملکرد سازمان برداشته شده ، مشتری وفادار سازمان خواهند شد.

کاربرد استاندارد ISO 10002

درنگرش جدید مدیریتی نیز نگهداری مشتریان وفادار با ارزشتر از بدست آوردن مشتریان جدید است. استاندارد ISO 10002 علاوه بر اینکه راه و روشی برای ثبت شکایات مشتریان ارائه میدهد به پیگیری و ارزیابی و تجزیه و تحلیل شکایات مشتریان می پردازد. چون هدف اصلی دریافت شکایات مشتریان کسب اطلاع از مشکلات عملکردی سازمان و تلاش در جهت بهبود عملکرد سازمان است.

با اجرای استاندارد ISO 10002 سازمان هنگامی که شکایتی را از مشتری دریافت می کند این شکایات می تواند فرصت های زیادی را برای بهبود در محصولات و فرایندها در اختیار سازمان قرار دهد و در صورتیکه فرآیند رسیدگی به شکایات به درستی انجام شود، اعتبار و شهرت سازمان نیز خواهد سازمان دولتی یا خصوصی و یا کوچک و بزرگ باشد خواهد شد.

همخوانی استاندارد ISO 10002 با سایر استانداردهای بین المللی

استاندارد ISO 10002 و استانداردهای بین المللی مشابه نظیر ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۰۰۰۴ به دلیل داشتن رویکرد نظام مند و یکسان با شکایات می تواند به راحتی مورد استفاده سازمان ها قرار بگیرد. فرآیند رسیدگی به شکایات برای سازمان هایی که محصولات یا خدماتی را ارائه می کنند، این استاندارد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

به شرکت ها و بنگاه های تجاری و اقتصادی توصیه می گردد در کنار سیستم هایی همچون سیستم مدیریت یکپارچه IMS ، حتما از استانداردهایی نظیر ISO 10002 و ایزو ۱۰۰۰۴ که تمرکز جدی بر روی رضایت مشتری دارند استفاده گردد.

آخرین ورژن ارائه شده این استاندارد نسخه ۲۰۱۴ با عنوان ISO 10002:2014 بوده که ایزو سیستم آماده مشاوره و صدور گواهینامه ISO 10002 می باشد.

اخذ ایزو ۱۰۰۰۲ – صدور ایزو ۱۰۰۰۲ – دریافت ایزو ۱۰۰۰۲

جهت اخذ ایزو ۱۰۰۰۲ ( دریافت ایزو ۱۰۰۰۲ – صدور ایزو ۱۰۰۰۲ ) می توانید از طریق ایزوسیستم اقدام نمایید. ایزوسیستم برترین مرکز جهت اخذ ایزو ۱۰۰۰۲ ( دریافت ایزو ۱۰۰۰۲ – صدور ایزو ۱۰۰۰۲ ) در کشور با مجوز رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

برای اخذ ایزو ۱۰۰۰۲ ( دریافت ایزو ۱۰۰۰۲ – صدور ایزو ۱۰۰۰۲ ) از طریق لینک درخواست گواهینامه در همین صفحه اقدام نمایید همچنین می توانید برای اخذ ایزو ۱۰۰۰۲ ( دریافت ایزو ۱۰۰۰۲ – صدور ایزو ۱۰۰۰۲ ) از طریق این لینک درخواست خود را به صورت سریع ثبت کنید.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۳۳۹۱۲۱-۰۲۳ و ۳۳۳۳۹۱۲۰-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!