ایزو 21001 یک استاندارد بینالمللی است که برای بهبود مدیریت و عملکرد مراکز آموزشی طراحی شده است. این استاندارد به سازمانهای آموزشی کمک میکند تا خدمات خود را بهتر ارائه دهند و نیازهای ذینفعان را به شکل مؤثرتری برآورده کنند. هدف اصلی ISO 21001 ارتقای کیفیت یادگیری، ایجاد محیطهای آموزشی بهتر، و افزایش رضایت یادگیرندگان از طریق بهبود فرآیندها و مدیریت در مراکز آموزشی است. این استاندارد برای هر نوع مرکز آموزشی، از مدارس و دانشگاهها تا مراکز آموزشی حرفهای و غیررسمی، قابل اجراست.
ایزو 10668 یک استاندارد بینالمللی است که به ارزیابی مالی برندها میپردازد. این استاندارد چارچوبی را برای تعیین ارزش پولی یک برند ارائه میدهد و روشهای مختلفی را برای محاسبه این ارزش معرفی میکند و به شرکتها کمک میکند تا تصمیمات استراتژیک بهتری در مورد مدیریت و سرمایهگذاری در برندهای خود اتخاذ کنند.
ایزو 29990 یک استاندارد مدیریت کیفیت برای ارائه دهندگان خدمات آموزشی است. ISO 29990 یک مدل یکپارچه برای دستیابی به کیفیت و اجرای حرفه ای عملیات آموزشی فراهم می کند.
استاندارد ایزو 10015 از سری استانداردهای سری 10000 است که برای اندازه گیری میزان کاربرد و تاثیر فرآیند آموزش در سازمان ها و شرکت ها به کار گرفته می شود. امروزه نقش آموزش در سازمان ها به روشنی مشخص شده و سازمان ها برای دستیابی به کیفیت حداکثری در تولیدات و خدمات خود اقدام به شناسایی نیازهای آموزشی بخش های مختلف سازمان و همچنین پرسنل می نمایند. کارکنان آموزش دیده به مراتب بهره وری بالاتری در اجرای وظایف خود و در نتیجه رضایت مندی مشتریان خواهند داشت و اینجاست که نقش استاندارد ایزو 10015 به شدت پر رنگ می شود.
استاندارد IWA2 به مراکزی که در حوزه آموزش فعالیت میکنند کمک میکند تا سیستم مدیریت کیفیت ( استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ) را متناسب با شرایط و ویژگیهای خاص موسسات و مراکز آموزشی تنظیم و طراحی کنند. به عبارت دیگر این استاندارد، یک استاندارد تکمیلی برای اجرای هر چه بهتر ISO 9001 است.
ایزو 10002 یک استاندارد بینالمللی است که به راهنمایی سازمانها در مدیریت مؤثر شکایات مشتریان میپردازد. این استاندارد به سازمانها کمک میکند تا فرآیندی ساختارمند و شفاف برای دریافت، ثبت، پیگیری و حل شکایات مشتریان ایجاد کنند.
ایزو 10004 یک ابزار ارزشمند برای سازمانهایی است که به دنبال بهبود رضایت مشتریان خود هستند. این استاندارد با ارائه چارچوبی برای سنجش، تحلیل و افزایش رضایت مشتری، به شرکتها کمک میکند تا ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کرده و خدمات و محصولات خود را بهبود بخشند.
استاندارد OHSAS 18001 یک استاندارد بینالمللی برای مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بود که به سازمانها کمک میکرد تا خطرات محیط کار را کاهش دهند و سلامت کارکنان را بهبود بخشند. اما باید توجه داشت که این استاندارد در سال 2018 با استاندارد جدیدتر ISO 45001 جایگزین شد، که اهداف مشابهی را دنبال میکند، اما با ساختار یکپارچهتر و تمرکز بیشتر بر رهبری و مشارکت کارکنان.استاندارد 18001 توسط سازمان بین المللی ایزو تدوین نشده است و به همین سبب نباید از عبارت ایزو در کنار آن استفاده کرد، این استاندارد را OHSAS 18001 می نامند (مخفف Occupational Health and safety Assessment series به معنی سری ارزیابی ایمنی و بهداشت حرفه ای).
ایزو 9001 استانداردی جامع و عمومی برای تمامی شرکت ها ، سازمان ها و مراکزی است که به موضوع کیفیت توجه دارند. شرکت ها و مراکزی که موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ISO 9001 می گردند به مشتریان خود اعلام می دارند که یک سیستم مدیریت کیفیت موثر در آن شرکت فعال است.
استاندارد ISO 9001 بدین منظور تدوین شده است تا سازمان ها را از هر نوع و در هر اندازه ای که باشند در استقرار و اجرای مؤثر سیستم مدیریت کیفیت یاری دهند.