تشخیص گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار ASCB

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.


آشنایی با سرویس اعتباردهی شرکت های صدور گواهینامه-اروپا ASCB(E)

سرویس اعتباردهی شرکت های صدور گواهینامه یا همان ASCB(E) بزرگ ترین مرجع اعتباردهی خصوصی در سطح جهان می باشد. همانگونه که در مقاله “گواهینامه ایزو معتبر را چگونه تشخیص دهیم؟” اشاره کرده بودیم ASCB(E) مخفف عبارت Accreditation Service For Certifying Body(Europe) به معتی سرویس اعتباردهی مراجع صدور (اروپا) می باشد.

این AB خصوصی معظم تا کنون بیش از ۲۳۰ شرکت صدور گواهینامه ایزو (CB) را تایید صلاحیت نموده است و بیش از ۳۰۰۰۰ هزار شرکت و سازمان موفق به دریافت گواهینامه ایزو از مراجع صدور تحت اعتبار ASCB شده اند. این حجم از گستردگی و قدرت ASCB وقتی بیشتر آشکار می شود که برخی از نهادهای دولتی اعتباردهی (AB) حتی ۲۰ شرکت تحت اعتبار جهت صدور گواهینامه ندارند.

تشخیص گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار ASCB(E)

برای بررسی اصالت گواهینامه های صادره توسط مراجع صدور تحت اعتبار ASCB اولین کاری که باید انجام شود بررسی اصالت خود شرکت CB است. یعنی در نخستین گام باید ببینیم آیا خود مرجع صدور مدعی، تحت اعتبار ASCB می باشد؟ و در گام دوم با مراجعه به وب سایت رسمی CB کد استعلام را بررسی کنیم.

برای شروع وارد سایت رسمی ASCB به آدرس http://www.ascb.co.uk می شویم، و همانطور که در تصویر زیر مشخص است بر روی search for accredited bodies کیک نموده تا وارد صفحه مربوطه شویم.

ASCB

سپس در صفحه وارد شده نام مرجع صدور مورد نظر (CB) را جستجو می نماییم. برای جستجو کافی است نام CB را در کادر NAME وارد نموده و دکمه Search را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید نوع گواهینامه های قابل صدور را از بخش TYPE محدود کنید.

ASCB 2

 

در نهایت بعد از انتخاب دکمه سرچ در صورتی که مرجع صدوری با نام مورد جستجوی شما یافت شود به صورت جدول زیر به شما نمایش داده می شود. بعد از بررسی دقیقتر هر آیتم برای مشاهده اطلاعات کاملتر بر روی view profile که در انتهای هر سطر جدول قرار دارد می زنیم. با انتخاب این گزینه سند رسمی ASCB برای CB مذکور به صورت PDF گشوده می شود که در آن می توان اطلاعات کامل CB و اختیارات صدور گواهینامه را مشاهده کرد.

ASCB 2

 

گواهینامه هایی که در اسکپ CB معتبر جهت صدور وجود داشته باشند در اصطلاح Accredit و گواهینامه هایی که در اسکپ CB معتبر وجود نداشته باشد در اصطلاح Non Accredit می نامند که با اعتبارات داخلی خود CB اقدام می گردد.

در گام آخر می بایست آدرس وب سایت و اطلاعات تماس اعلام شده در سند pdf را با آدرس وب سایتی که CB به ما اعلام کرده مقایسه نمود و در صورتی که یکسان باشند گواهینامه های صادره معتبر می باشد.

نکته مهم اینکه گواهینامه های صادره توسط CB باید قابلیت استعلام آنلاین را دارا باشند (خودکار یا از طریق ارسال ایمیل) و اینکه مشتری بتواند استعلام آنلاین گواهینامه دریافتی خود را در سایت رسمی CB مشاهده کند.


این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ایزوسیستم آماده شده است، هرگونه بهره برداری بدون ذکر نام و آدرس منبع شرعا و قانونا ممنوع می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید...

تماس با ایزوسیستم ۳۳۳۳۹۱۲۱-۰۲۳ و ۳۳۳۳۹۱۲۰-۰۲۳

ایزوسیستم برترین مرکز صدور مدارک بین المللی ایزو و دارنده مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هشدار: مراقب نیش مراکز بدون مجوز رسمی در حوزه ی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه های ایزو باشید!